Endre forfall på faktura

Ønsker du å be om å få betalingsutsettelse på faktura fra ditt boligselskap, eller muligheten for å opprette en avdragsordning på et krav du har mottatt purring på? Da kan Nobl og BBL Inkasso hjelpe deg.

Publisert 28.12.2018

Akonto og overtakelse av bolig – to vanlige årsaker

For boligselskap med Akonto avregnes strøm, fjernvarme, gass og liknende opp mot andelseiers innbetalte Akontobeløp. Ofte er det vanskelig å forutse sitt eget forbruk og samtidig spå prisendringene i markedet. I 2018 har strømprisene vært høye, og det er det mange som ikke har tatt høyde for i de månedlige innbetalingene. Det vil for noen være mer hensiktsmessig å få mer tid til å sette av penger for å dekke et slikt krav.

Ved overtakelse av bolig hender det at ny eier får krav for to eller flere foregående perioder med felleskostnader. Kravene kan ha tilnærmet lik forfallsdato. Årsaken kan være at overtakelse av bolig er satt til i midten av en måned, eller at selger/megler har vært sen med å sende inn bekreftelse til Nobl på at boligen er overtatt av ny eier.

PS. Akonto-beløpet bestemmer du selv, og du kan når som helst endre summen. Ønsker du å endre ditt Akontobeløp, kontakt vårt Kundesenter.

Hvem skal du kontakte?

Dersom kravet fra ditt boligselskap ikke gått til forfall, kontakt Nobls Kundesenter. Vi kan hjelpe deg med en betalingsutsettelse.

Har gått til forfall, eller du har mottatt purring, kontakt BBL Inkasso snarest. Her får du muligheten til å søke om utsettelse eller det kan opprettes en avdragsordning om det er mer gunstig for deg.

BBL Inkasso er tilgjengelig på telefon 75 40 36 00, e-post: post@bblfinans.as eller under «mine forfalte krav»-menypunktet oppe i høyre hjørne på nettsiden www.bblfinans.as